Jun 30, 2014

Ramadhan Day 1

Alhamdulillah dapat menyambut ramadhan sekali lagi. Kali ini agak mencabar jg sbb puasa semasa bf adam. Kul 5 lbh mcm tu dah start pening2.Dehydrated la tu. InsyaAllah..bbrp hari mesti bdn dah biasa. So 1st Ramadhan kebetulan hari ahad..boleh la masak sedap2 sikit. Masak start dr pagi sbb klu start ptg nnt adam ni mcm2 ragam pula. Tetiba x nk kena tinggal dpn tv. Nk ada org sblh dia. Tak tau la kenapa…nasib la x minta dukung…klu x..lg la x boleh nk buat keje apa. Hari ni nk tgk adam mcm mn. Kekdg rasa dia manja saja2.

Menu day 1..

Agar-agar buah (buat byk sikit so weekdays boleh serve jg)
Pengat pisang (buat lbh jg so hari isnin bole serve…ibu bekerjaya kena buat cm ni)
Nasi Ayam panggang (semestinya plg mudah, panggang ayam, sup dengan nasi)
Sayur pak choy dan cendawan dgn sos tiram

photo 2 photo 1

 

second day puasa ni agak mencabar jg sbb start kerja. lps balik kerja nk kena masak n jaga adam. Semoga dipermudahkan :) masak nasi n lauk je pon...bahan sampingan kn da masak semlm. Hahahahah…

2 comments:

Cetul^ La La said...

ayam tu nampak sangat menyelerakan!!! nak resipi! hehe

Pink Praying Mantis said...

resepi dia agak2 je la sukatan ok?

kicap sikit
sos tiram sikit
minyak bijan sikit
black pepper
sos bbq
madu
garam
bwg putih n halia

gaul semua dan perap bbrp jam
panggang 200deg celcius selama sejam.siap!!hehe

 

Template by Best Web Hosting